toreuse.pl - Rynek maszyn i urzdze


szukanie zaawansowane >>>

Porady i Rekomendacje

2014-05-14
Sprostać wymaganiom branży FMCG
Doświadczenie, elastyczność oraz umiejętność ograniczania kosztów to tylko kilka wyzwań, stawianych przez branżę FMCG przed operatorem logistycznym. Rynek ten jest szacowny w Polsce na ponad 230 mld zł i stanowi bardzo atrakcyjną grupę docelową dla firm specjalizujących się z logistyce kontraktowej. Jak zatem sprostać wymaganiom związanym z zarządzaniem dystrybucją produktów szybkozbywalnych?

Zakres usług różnorodny jak branża

Ogromne zróżnicowanie produktów i zmienność wolumenów to najbardziej charakterystyczne cechy branży FMCG, które przekładają się na potrzebę zapewnienia równie dużego wachlarza usług.

Główne oczekiwania stawiane przed operatorem logistycznym możemy określić jako osiąganie nieograniczonej elastyczności, przy jednoczesnym utrzymaniu jak najwyższej jakości oraz jak najniższych kosztów. Oczywiście taki zestaw idealnych kryteriów jest wyzwaniem, które wymaga szczegółowej analizy procesu i próby dopasowania do siebie często wykluczających się celów – mówi Maciej Walenda, Prezes Zarządu DSV Solutions. Dzięki stałej współpracy z naszymi klientami udaje się nam osiągnąć racjonalny kompromis. Jako typowe punkty newralgiczne należy wskazać zmienność wolumenów w ciągu miesiąca, nieregularne zmiany ilości zamówień związane z działaniami sprzedażowymi, czy też nieplanowane ilości zwrotów zamówień kanału e-commerce.

Zawsze w pogotowiu

Wahania koniunktury i wynikająca z nich zmienność potrzeb to kolejne wyzwanie, przed którym stają operatorzy logistyczni, obsługujący klientów FMCG. A jak to wygląda w praktyce?
Z punktu widzenia operatora logistycznego wahania koniunktury widoczne są poprzez obserwację specyficznych obszarów lub grup asortymentowych. Podczas spowolnienia gospodarczego w naturalny sposób konsumpcja przesuwa się na produkty tańsze, jednak globalnie dynamika obrotów naszych klientów niezmiennie rośnie. Jednocześnie klienci starają się intensyfikować działania marketingowe, generując dużo większe obroty w obszarze usług dodatkowych. Dokonują tego w szczególności poprzez tworzenie zestawów promocyjnych podnoszących sprzedaż, co w efekcie powoduje przesunięcie zakresu współpracy z regularnej obsługi handlingowej do obszaru usług dodanych. Kluczem do sukcesu jest zatem bardzo bliska współpraca z klientami i wymiana informacji na temat prognoz, nie tylko na poziomie całości obrotów, ale z uwzględnieniem poszczególnych grup asortymentowych, czy też planowanych akcji promocyjnych - mówi Maciej Walenda, Prezes Zarządu DSV Solutions. Wspomniana zmienność potrzeb jest z pewnością znaczącym wyzwaniem. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jako operator odpowiadamy wizerunkowo przed odbiorcami naszych klientów. Oznacza to, że musimy planować nasze działania w taki sposób, aby finalny odbiorca otrzymał towar na czas oraz zgodnie z zamówieniem.

Zaawansowane zarządzanie

Systemy dystrybucji poszczególnych towarów mogą się od siebie różnić i to znacznie, jednak niezależnie od specyfiki obsługiwanego towaru, w przypadku dóbr szybkorotujących, operator logistyczny zawsze musi liczyć się z kryterium czasu oraz wymogiem automatyzacji procesów.
System dystrybucji zależy od potrzeb klienta i jest dostosowywany do potrzeb konkretnego projektu. Prowadzimy pełny proces monitoringu przepływu towarów do poziomu np. partii czy daty przydatności do spożycia. Musimy być w stanie w bardzo krótkim czasie wycofać towary, zgodnie wymaganiami klientów oraz w szczegółowy sposób dokonać sortowania asortymentów, również z tak wymagającego kanału dystrybucji jak e-commerce - mówi Maciej Walenda, Prezes Zarządu DSV Solutions. Co zaś się tyczy automatyzacji, to w dzisiejszych czasach obsługa logistyczna bez wykorzystania narzędzi informatycznych wydaje się niemożliwa. Wymagania dotyczące czasu przepływu danych oraz poziom ich skomplikowania są tak wysokie, że jakakolwiek ręczna obsługa automatycznie stałaby się „wąskim gardłem” całego procesu. W DSV Solutions stale pracujemy nad usprawnianiem naszych narzędzi w taki sposób, aby zwiększać efektywność, czas reakcji i transparentność całego łańcucha dostaw. Duże znaczenie mają dla nas możliwości sprawnej identyfikacji produktów w całym procesie obsługi, niemożliwe do wykonania bez efektywnych narzędzi informatycznych.

Przewaga konkurencyjna

Z punktu widzenia operatorów logistycznych branża FMCG stanowi niezwykle atrakcyjny rynek. Dobre przygotowanie do zaspokojenia potrzeb klientów to jedno, jednak wybór odpowiedniego partnera do obsługi tak istotnego obszaru działalności rządzi się swoimi prawami. Na co jeszcze zatem zwracają uwagę klienci i czym się kierują podejmując decyzję w zakresie wyboru operatora?

Szukając idealnego rozwiązania wśród ofert operatorów logistycznych warto zwrócić uwagę na doświadczenie. Wieloletnie, aktywne prace nad usprawnianiem procesów w obsłudze wielu klientów pozwalają operatorowi na szeroką perspektywę i możliwość przedstawienia propozycji rozwiązań, które będą w stanie zagwarantować wysoką jakość obsługi, eliminując jednocześnie potencjalne zagrożenia. Warto również poznać przykładowe case-study’s operatora, będące dowodem na sprawną realizację procesu oraz zapoznać się z doświadczeniami innych klientów. Takie referencje pozwalają na rzeczywistą ocenę kompetencji operatora oraz identyfikację przewagi konkurencyjnej - mówi Maciej Walenda, Prezes Zarządu DSV Solutions. Kolejną kwestią jest też umiejętność bliskiej współpracy oraz wspólnego szukania oszczędności. Na każdym kroku procesu można wskazać rejony do usprawnień, jednak dla najbardziej spektakularnych efektów kluczowa jest bliska współpraca klienta z operatorem. Uzyskanie korzyści jest efektem działań optymalizacyjnych obydwu stron. Otwarta komunikacja jest niezwykle pomocna dla wspólnego zrozumienia złożoności procesu i wypracowania nowego, jeszcze bardziej efektywnego sposobu obsługi. Dodatkowo takie narzędzia jak analiza DMAIC pozwalają na usystematyzowanie prac i kontrolę zaplanowanych zadań w poszczególnych obszarach.

DSV Solutions
oferuje szczerki zakres usług dla klientów z obszaru FMCG. Poza standardową, wielko-wolumenową skalą składowania, wydań paletowych, kartonowych czy sztukowych, firma na dużą skalę realizuje obsługę bezpośrednich dostaw do sklepów. Obsługa obejmuje także sortowanie zwrotów dla klientów e-commerce, włącznie z finalną weryfikacją jakościową produktów. Znaczna część działalności DSV Solutions to usługi dodatkowe, takie jak przepakowywania, tworzenie zestawów promocyjnych, wydruki etykiet, czy też produkcja standów reklamowych.

Grupa DSV jest globalnym dostawcą usług transportowych i logistycznych. Posiada biura oraz oddziały w ponad 70 krajach, a dzięki rozbudowanej sieci partnerów, świadczy swoje usługi na całym świecie. Firma zatrudnia obecnie około 22 tys. pracowników. Efektywne i kompleksowe rozwiązania pozwoliły DSV osiągnąć w 2013 r. przychód na poziomie 6,1 mld euro.

Więcej informacji na stronie: www.dsv.com/pl


Odpowiedni sprzęt do każdego zadania – Wykaszarki Husqvarna dla profesjonalistów
Odpowiedni sprzęt do każdego zadania – Wykaszarki Husqvarna dla profesjonalistówDodano: 2014-05-16
Wykaszarki idealnie sprawdzą się wszędzie tam, gdzie tradycyjna kosiarka nie da sobie rady. Dzięki nim szybko i bezproblemowo przytniemy każdy teren zieleni nawet na nierównej lub stromej powierzchni. Maszyny pozwalają z łatwością dostać się do trudnodostępnych miejsc, do których nie dotrą znacznie większe kosiarki. Wykaszarki marki Husqvarna gwarantują nie tylko skuteczne koszenie trawy na wąskich i krętych ścieżkach. Z ich pomocą pozbędziemy...
Dla włosów i skóry. Filtr prysznicowy UST-M
Dla włosów i skóry. Filtr prysznicowy UST-MDodano: 2014-05-14
Woda, której używamy do kąpieli, często zawiera chlor i substancje chloropochodne. Mają one negatywny wpływ na naszą skórę i włosy. Rozwiązaniem tego problemu może być prosty, niedrogi filtr prysznicowy, znajdujący się w ofercie firmy UST-M.

Zawarty w wodzie chlor osłabia cebulki włosów, co może się przyczynić do ich wypadania. To także wróg włosów farbowanych – sprawia, że tracą kolor i blask. Mycie twarzy w mocno chlorowanej wodzi...
Taśmy okienne – nowoczesny, ciepły montaż
Taśmy okienne – nowoczesny, ciepły montażDodano: 2014-05-08
Energooszczędność to pojęcie, którego od wielu lat używa się w kontekście branży budowlanej. Nowe budynki powstają w oparciu o restrykcyjne normy dotyczące oszczędzania energii, a istniejące obiekty często są modernizowane w taki sposób, aby generowały jak najmniejsze straty ciepła. W ich ograniczeniu pomoże wykorzystanie nowoczesnych okien i drzwi, które powinny być odpowiednio zamontowane.

Piękna pogoda sprzyja prowadzenia intens...
Zarządzanie i pozyskiwanie dokumentów – najnowsze trendy
Zarządzanie i pozyskiwanie dokumentów – najnowsze trendyDodano: 2014-05-08
Wydajne zarządzanie informacją to kluczowy czynnik, który odpowiada za efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Liczba dokumentów i danych, które na co dzień przetwarzane są przez pracowników, stale rośnie. Determinuje to konieczność wprowadzenia sprawnych narzędzi umożliwiających automatyzację procesów związanych z archiwizacją, zarządzaniem i pozyskiwaniem dokumentów.

Informacja stanowi bardzo wrażliwy zasób organizacji. Aby jej...